Hvem er ikke vild med chokoladebrownie?
Jeg er VILD med chokolade på alle mulige måder, så forleden måtte jeg simpelthen prøve at lave en ny, lidt sundere brownieopskrift.
Ingredienser
- 100 g revet rå rødbede
- 140 g sorte bønner fra dåse
- 15 dadler uden sten (læg dem gerne i blød i lidt vand, men behøves ikke)
- 3 økologiske æg
- 1 stor spsk. HUSK (loppefrøskaller)
- 100 g smeltet mørk chokolade (jeg brugte 80%)
- 2 spsk. kokosolie
- Et nip havsalt
- 1 tsk. bagepulver
Sådan gør du
- Riv rødbeden
- Blend dadlerne i en minihakker
- Smelt chokolade og kokosolie ved meget svag varme eller vandbad
- Kom resten af ingredienserne i en skål undtagen HUSK og bagepulver
- Brug en stavblender til at blende det hele til en fin masse
- Kom derefter HUSK og bagepulver i massen, og rør rundt
- Lad dejen hvile i 7-10 min
- Hæld dejen i en form, og bag ved 180 gr. i cirka 25-30 min
Den er super god dagen efter, men jeg kunne ikke vente, så jeg smagte den også inden, den var kølet helt af. Det var også godkendt! 🙂
Kærligst
Tina