Chokoladebrownie med rødbede og dadler

Sundere brownie

Hvem er ikke vild med chokoladebrownie?

Jeg er VILD med chokolade på alle mulige måder, så forleden måtte jeg simpelthen prøve at lave en ny, lidt sundere brownieopskrift.

Ingredienser 

  • 100 g revet rå rødbede
  • 140 g sorte bønner fra dåse
  • 15 dadler uden sten (læg dem gerne i blød i lidt vand, men behøves ikke)
  • 3 økologiske æg
  • 1 stor spsk. HUSK (loppefrøskaller)
  • 100 g smeltet mørk chokolade (jeg brugte 80%)
  • 2 spsk. kokosolie
  • Et nip havsalt
  • 1 tsk. bagepulver

Sådan gør du

  • Riv rødbeden
  • Blend dadlerne i en minihakker
  • Smelt chokolade og kokosolie ved meget svag varme eller vandbad
  • Kom resten af ingredienserne i en skål undtagen HUSK og bagepulver
  • Brug en stavblender til at blende det hele til en fin masse
  • Kom derefter HUSK og bagepulver i massen, og rør rundt 
  • Lad dejen hvile i 7-10 min
  • Hæld dejen i en form, og bag ved 180 gr. i cirka 25-30 min

Den er super god dagen efter, men jeg kunne ikke vente, så jeg smagte den også inden, den var kølet helt af. Det var også godkendt! 🙂

Kærligst
Tina